Poprad 27. februára (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v tomto roku v oblasti infraštruktúry dokončiť prvé dva modernizované úseky z Bratislavy-Rače až po Nové Mesto nad Váhom.
\"Zároveň sa rozbehli práce na projektovaní prepojenia koridoru na území hlavného mesta SR Bratislavy. Je to dôležitá akcia, ktorá má napojiť Bratislavu na vysokorýchlostnú európsku železničnú sieť. Chceli by sme tiež výrazne pokročiť vo finančnej stabilizácii ŽSR, \" uviedol dnes pre TASR generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený.
Podľa neho sa vďaka rozumnej dohode so súčasnou vládou podarilo doriešiť takmer všetky dlhy bývalých Železníc Slovenskej republiky a vstúpiť do nového roka s čistým štítom.
\"Chceli by sme tiež začať s modernizáciou ďalších úsekov nielen v okolí Bratislavy. Mali by sa rozbehnúť práce z Nového Mesta nad Váhom po Púchov, zo Žiliny po Krásnu nad Kysucou a v oblasti zoraďovacej stanice Teplička nad Váhom. Dokončíme tiež práce na rekonštrukcii zariadení v Kysaku, Prešove a Poprade. Súčasne by sme chceli rozbehnúť aj nové projekty, ktoré by sa mali dotýkať aj menších železničných staníc, \" konštatoval Zelený. Problémom sú však financie. Po dohode s ministrom dopravy preto chcú iniciovať pilotný projekt ich revitalizácie, čo by znamenalo v spolupráci so samosprávou a miestnymi podnikateľmi zlepšiť vzhľad staníc a súčasne vytvoriť nové priestorové možnosti pre podnikateľov, zlepšenie služieb a zvýšenie zamestnanosti.
Okrem modernizačných zámerov sa dnes mohli novinári oboznámiť aj s tradíciami železníc. Na trať Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) vyšla historická električka Kométa, ktorú sa podarilo uchovať vďaka nadšeniu skupiny podtatranských železničiarov. V stanici Veľký Slavkov sa križovala s najmodernejším typom električiek, ktoré premávajú na tratiach TEŽ v súčasnosti.
0